Séta a Nógrádi Várhoz

A szép tavaszi idő meghozta a kedvünket, hogy kimozduljunk…

A tervezésnél fontos szempont volt, hogy a séta ne legyen túl hosszú km-ben, illetve ne legyen nagy a szintemelkedés mivel két három évessel és egy 8 hónapos babával – babakocsiban utazva- indultunk el. Ezen kívül szerettünk volna olyan helyet választani, ami a gyerekek számára izgalmas és sok kalandot ígér. Így esett a választásunk  Nógrádra, ahol ellátogattunk a Csurgó forráshoz, a Kálváriához és természetesen a várba is felsétáltunk.

A tervezés a túra legfontosabb része….

A kirándulást megelőző napon az online túratérképek segítségével, leellenőriztem, hogy melyik jelzésen kell haladjunk és pontosan milyen távot fogunk teljesíteni, ami szerintem nagyon fontos mielőtt nekiindulunk gyerekkel. Az autónkat a Hunyadi utcában tettük le, a Nógrádi vasútállomás buszmegálló közvetlen közelében, ahol kiépített parkoló is található. Innen indulva a vasúti átjárón átkelve, a Vasúti soron kell továbbhaladni, és mintegy 500 méter múlva elérjük a Csurgó forrást.

A forrás vizét az önkormányzat tájékoztatása szerint, minden évben bevizsgálják és a helyiek, illetve a forrás vízért érkezők szerint a forrás vize ízletes, az ideérkezők akár több 10 km-t is megtesznek, hogy vihessenek belőle. Mi is megtöltöttük a kulacsainkat és folytattuk a sétánkat a kék jelzésen. Az út itt már a falut körbeölelő tisztásokon és erdőben folytatódott, ahol nemsokára elérkeztünk a Kálvária dombhoz. A lépcsőket megmászva először egy kis kápolnához érkezünk, majd megpillantjuk a három keresztet. A kálváriát körülölelő erdőn keresztül a napfényben lepihenünk és kiélvezzük a csöndet.

A pihenő után továbbhaladunk a kék jelzésen….

Itt már kiérünk az erdőből és egy hatalmas tisztáshoz érünk, ahonnan csodás rálátásunk nyílik a távolban magasodó várra. Szelesebb időben érdemes sárkányrepülőt hozni, mert a terep tökéletesen alkalmas a reptetésre. A Morgó-patak mellett haladva az út kényelmes, a traktorok járataiban megrekedő víz szuper lehetőség a gyerekeknek, hogy egy kicsit sarazzanak:) A vasúti átjárón átkelve már a falu utcáin folytatódik a séta. A temetőt elhagyva, nemsokára a vár lábánál található rendezett pincesorhoz érkezünk, ahonnan könnyed macskaköves út vezet fel a várig. A várfal külső oldalán található a Honfoglalás emlékmű, ahol a hét vezér kopjafája látható. Innen a várkapu már csak 100 méter. A vár szabálytalan alaprajzú, romos,ámde csodás hangulatú. Érdemes minden irányból kinézni, hiszen a várfalak egyes szakaszairól páratlan kilátás nyílik a városra és a Börzsönyre.

A vár tökéletes kikapcsolódási lehetőségeket nyújt….

A várnál a hatalmas zöld területnek köszönhetően lehet piknikezni, pihenni, labdázni, bújócskázni.(természetesen óvatosan, mivel a várfal néhol nagyon alacsony) Úgy gondolom ez az, ami a kisgyermekes családokat idevonzza, mivel a várban több családdal is volt szerencsénk találkozni. Az autóhoz visszavezető úton még megnéztük a Nógrádi tavat, ahol kisebb munkálatokat végeznek, feltehetőleg egy bicikliutat vagy járdát fognak építeni a tó körül.

A kirándulásunk hossza végül 5,3 kilométer lett, amit a gyerekek végig gyalog tettek meg, ezért különösen büszkék vagyunk rájuk. A napsütésnek és a szuper időnek köszönhetően ez egy egész délelőttös program volt, ahol több kisebb pihenővel és piknikkel sikerült teljesíteni a kitűzött célt. Ajánljuk minden korosztálynak, akár babakocsival is, mivel nagyon könnyű a terep.

A vírus miatt sajnos ezekről lemaradtunk:

Reméljük, hogy ti is végigjárjátok ezt az útvonalat és élvezni fogjátok.:)

HENGERMALOM KÚRIA
  • Szécsény, Kassai út 62.